Wednesday, July 3, 2013

LEPASKANLAH CARA BAIK SEPERTI YG ISLAM SURUH...

Ikut hati, aku yg patut marah & mengamuk...ni..dia pulak yg maki aku mcm2...ehh dah terbalik nih...
Memang saiko laa mamat ni...dia buat taik, aku pulak yg dia carutkan...ewahhhh....

Aku merendahkan diri mintak dia selesaikan cara baik. Untuk apa lgi aku jd isteri dia kalau dia sendiri dah tak mahu aku call dia, mesej dia...?...ingat aku ni anak kucing ke? Kalau dah tak nak, lepaskan cara baik...tau hukum hakam kan?...

Indahnya bahasa yg aku hantar pada dia...berpuluh surah2 yg aku kirimkan dengan harapan hati dia lembut lepaskan aku....Argghh...kalau dah setan, setan lah jugak...Aku mula sakit hati, geram....tapi belum tahap maki hamun atau mencarut. Walaupun org kata org Melaka ni bahasanya kasar! Tapi aku tidak...selembut2 bahasa...sebab apa?...Sebab aku org Islam, ada adab berkata...walaupun dia buat onar, aku tetap berkata dgn bahasa yg sopan...tidak sekalipun aku maki hamun dia...& KERANA AKU BERAKAL SERTA BERPELAJARAN LAGI BERILMU...jgn pulak jd bodoh mcm dia!
"PONTIANAK SUNDAL"
"PERGILAH MAMPOS POMPUAN SUNDAL!"
"BIAR BURIT TU BUSUK DALAM KAIN, SAMPAI TUA XDA ORG HINGIN"
"MUKA SEPUDAL MACAM...######"


Astagaaaaa....aku telan semua penghinaan dia...yuppp....aku org yg teraniaya, dianiaya....aku tak melawan, tidak membalas dgn kata2 kejian....Insya Allah aku panjatkan doa utk dia...yang terlalu sombong!

Sombong pada aku...sombong pada Mu ya Allah...dia rasakan undang2 ditgn dia..dia rasakan talak ditgn dia...mana amanah dia menjaga aku?...dia menipu aku...nafkahpun xpenah bagi...

Ya Allah, Kau tunjukkanlah kebesaran Mu pada dia diatas kesombongan dia diatas muka bumi ini ya Allah...sesungguhnya aku telah dizalimi olehnya....

Aku ceritakan pada mak...."Kau bagitau dia..pompuan sundal ni lah yg dia tergila2kan dulu! Haahhh...cakap macam tu pulak yea....dia yg sundal cakap org..."

No comments:

Post a Comment